VAR'LA YOK ARASINDA HALE ASAF

İlk kadın ressamlarımızdan Mihri Müşfik'in yeğeni ve öğrencisi oluşu; Roma, Almanya ve Paris'te resim eğitimi alması; İnas Sanayi Mektebi'ndeki öğrencilik yılları; Geç Kübizmin öncülerinden André Lhote'tan aldığı derslerle şekillenen resim anlayışı; seramik sanatçısı İsmail Hakkı Oygar'la nişanlılığı; Müstakil Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği'nin kurucuları arasında yer alması; verem, kanser ve ameliyatlarla örselenen bedeninin otuz üç yılın sonunda havlu atışı ve tuval karşısında soluk soluğa geçirilen günlerin, gecelerin sonunda ortaya çıkan ve bugün pek azı elimize kalmış olan olağanüstü portreler, peyzajlar, natürmortlar... Hâle Âsaf'ın yaşamöyküsünden geriye kalanlar, sanatından geriye kalanlar gibi: Az ama etkileyici. Abidin Dino, "sanat fedaisi ve büyük ressam" olarak tanımladığı bu ilginç kadının yaşamöyküsünün belki de en sarsıcı kısmını, Hâle Âsaf'ın sevgilisi olmuş İtalyan yazar Antonio Ariente'den dinlemiş ve "Var'la Yok Arasında Hâle Âsaf" adlı anlatısında okurlarıyla paylaşmış.